על מנת ליבא מכונית כלשהי,המייבא צריך להשיג אחד משלושת האישורים הבאים:
1.אישור מתן שרות מהיבואן – כלומר היבואן מתחייב להביא חילקי חילוף ולהעניק שרות לרכב במקרה של תקלה.
2.אישור מתן שרות ממוסך מומחה – זה אישור ממוסך היודע לטפל בדגם.
3.אחריות בין לאומית מטעם היצרן – יצרנים אחדים נותנים אחריות בין לאומית למותג אותה חייבים לכבד.
עוד עקרון חשוב ליבוא רכב הוא נציגות רשמית של הייצרן בארץ.לא ניתן לייבא לארץ רכב שאין לו נציגות רשמית בארץ גם אם היצרן נותן אחריות בין לאומית.למשל לפרארי אין נציגות רשמית בישראל לכן לא ניתן לייבא פרארי לארץ.
לאור כל זאת אם נרד לעומק העניין נראה שבפועל קיימות רק שתי דרכים להשגת אישור יבוא.לרוב כשמדובר במוסך היודע לטפל בדגם מדובר במוסך של היבואן,וכאשר היבואן לא נותן אישור ברור שהמוסך שלא לא יתן אישור גם כן ולהעניק שרות לרכב.הדרך היחידה שלא דורשת את אישור היבואן היא יבוא תוך כדי ניצול האחריות הבין לאומית הניתנת ע"י חלק מהיצרנים.
אז מה בעצם האפשרויות? אנו יכולים ליבא לארץ אך ורק דגם שיש לו נציגות רשמית בארץ ורכב שקיבל אישור יבוא .רכבים ללא אישור וללא נציגות לא יכולים להיות מיובאים לארץ ישראל.
1.אישור מתן שרות מהיבואן – כלומר היבואן מתחייב להביא חילקי חילוף ולהעניק שרות לרכב במקרה של תקלה.
2.אישור מתן שרות ממוסך מומחה – זה אישור ממוסך היודע לטפל בדגם.
3.אחריות בין לאומית מטעם היצרן – יצרנים אחדים נותנים אחריות בין לאומית למותג אותה חייבים לכבד.
עוד עקרון חשוב ליבוא רכב הוא נציגות רשמית של הייצרן בארץ.לא ניתן לייבא לארץ רכב שאין לו נציגות רשמית בארץ גם אם היצרן נותן אחריות בין לאומית.למשל לפרארי אין נציגות רשמית בישראל לכן לא ניתן לייבא פרארי לארץ.
לאור כל זאת אם נרד לעומק העניין נראה שבפועל קיימות רק שתי דרכים להשגת אישור יבוא.לרוב כשמדובר במוסך היודע לטפל בדגם מדובר במוסך של היבואן,וכאשר היבואן לא נותן אישור ברור שהמוסך שלא לא יתן אישור גם כן ולהעניק שרות לרכב.הדרך היחידה שלא דורשת את אישור היבואן היא יבוא תוך כדי ניצול האחריות הבין לאומית הניתנת ע"י חלק מהיצרנים.
אז מה בעצם האפשרויות? אנו יכולים ליבא לארץ אך ורק דגם שיש לו נציגות רשמית בארץ ורכב שקיבל אישור יבוא .רכבים ללא אישור וללא נציגות לא יכולים להיות מיובאים לארץ ישראל.